top of page
פוסטים
חמים
פוסטים אחרונים
עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

מאמר מעלון קשב ADHD - שוב שכחתי את הנייד שלי בתוך שקית מלפפונים במקרר

רגע !!!! לקחת אוויר ולקרוא בנשימה אחת! הקריאה תעבור מהר. מבטיחה ...

אקספוזיציה - לא נהנית לשכוח את הנייד שלי בתוך שקית מלפפונים בתוך המקרר קשה לי לשמוע שהפרעת קשב היא מתנה. לא, היא לא! ובטח שלא בנטורל, בלי אבחון, טיפול ומודעות. שמי גל כהן שני. 29 שנים נזרקתי לצדדים! 29 שנים סבלתי ולא הבנתי מה לא בסדר איתי. מאוד רציתי ללימוד משחק והמוטיבציה שלי הייתה בשמיים! כל דבר שהתחלתי אף פעם לא סיימתי. רציתי להיות הכל חוץ מעצמי. העומס הכביד עליי, ובעיקר הסוד הגדול שסחבתי וולא ידעתי: הפרעת קשב.

הפרעת קשב יכולה להיות מאוווווד מתסכלת, מכעיסה, משגעת ומעייפת ממש ! אני לא מבסוטה מלפגר בתשלומים, לא מבסוטה לשכוח להרים אמברקס כשאני יוצאת מהאוטו. לא נהנית לשכוח את הנייד שלי בתוך שקית מלפפונים בתוך המקרר ולא למצוא אותו יומיים. תארו לכם שיום אחד, קשה במיוחד, שכחתי את בעלי בחנות שילב ופשוט נסעתי הבייתה. ומה עם הקניות בסופר?

עלילה - בזמן הקניות אני עוצרת ומדמיינת - מה יש במקרר? מנסה לזכור מה יש בתוכו. יצאתי מהבית ושכחתי לקחת את הרשימה שעל המקרר. נכנסתי לאוטו, ואז גיליתי ששכחתי למלא דלק והדלק ממש על הקצה.. הגעת לחניה של הסופר, וכמובן שהגעתי מהצד הלא נכון ובגלל זה חניתי רחוק, רחוק מאוד!!

לוקחת עגלה, ומגלה שאין לי בארנק מטבע של חמישה שקלים בכדי לשחרר את העגלה. נגשת לדלפק לפרוט כסף וכשכבר יש לי עגלה משוחררת, אני מגלה במקרה, ממש במקרה, שהשארתי גם את צרור המפתחות על הדלפק עם הפלאפון, כרטיס האשראי ורשיון הנהיגה. 'אויר גל', אני אומרת לעצמי, 'תנשמי הרבה אויר כי עוד לא התחלת את סאגת הקניות'.

התחלתי בקניות. בלי הרשימה. טוב, די להיות מופתעת כל פעם מחדש - כזו אני! אז בזמן הקניות אני עוצרת ומדמיינת - דמיון מודרך - מה יש במקרר?!, מנסה לזכור מה יש בתוכו. מדמיינת חצי שעה: מה ראיתי בבוקר כשפתחתי את המקרר? יש ביצים או אין ביצים? יש מספיק חלב או מעט חלב? ומה עם הירקות? אוףףףף שאלוהים יגלגל אותי מכאן ויחזיר אחרי הקניות ואם אפשר גם אחרי החגים.

אחרי שכבר התאפסתי על הרשימה המדומיינת, השארתי רגע את העגלה וקפצתי להביא חמאה. הופ - איפה העגלה? שוב אבדתי את העגלה בסופר. עוד עשר דקות לחפש את העגלה, את עצמי ואת הסביבה.

'אויר, גל', אני אומרת לעצמי, 'תנשמי הרבה אויר'. הנה הגעתי לקופה. רק שמונה קונים לפניי, אבל מי סופר? מגיעה לקופאית, היא מבקשת כרטיס חבר. אני מתקשרת לבעלי שישלח לי את מספר הזהות שלו - כי ברור ששכחתי את הכרטיס חבר, והקופאית לא מפסיקה להציע לי מבצעים בשוטפת: משחת שניים ב- 10 שקלים? מרכך ב- 15? מגבונים במקום 20 שקלים רק 12שקלים? 3 חטיפים ב... ואבאן! כדור הרגעה יש במבצע? אני שואלת אותה. זהו, כאן כבר המוח שלי יוצא לגמלאות במרוקו... חזרתי הביתה. כמובן שהייתי טרודה וכמובן שהתבלבלתי בדרך.

נכנסתי הביתה. כן! והודעתי חד משמעות: אני לא הולכת יותר בחיים לקניות! ומצידי, תישארו רעבים! - סוף -

אפילוג - הסיפורים הכי לא נורמליים שיכולים להיות לאדם נורמלי לפניי שהפוסט יהיה ארוך מדי לרמת הקשב שלנו, רציתי להגיד שיש עניין אחד קטן, באמת מינורי, שכל בעל הפרעת קשב יודע ומכיר על בשרו היטב: בסוף כל יום יש לו הסיפורים הכי מרתקים, הכי הזויים, הכי לא נורמליים שיכולים להיות לאדם נורמלי שקם בבוקר ומתחיל את היום. איך זה תמיד קורה לנו?

הפרעת הקשב שלי הפכה להיות המסע של חיי. כבר שבע שנים אני חוקרת אותה, יוצרת איתה ומטפלת בה בעדינות ובתשומת לב. אני צוחקת עליה בלי סוף, אחריי כל כך הרבה שנים של בכי. הומור! רק ככה אני מסוגלת להתמודד אתה!

כיום אני בת 36, מורה לתיאטרון, מאמנת, נשואה באושר לעופר ואמא לנינה. אני יוצרת, שמחה, מאושרת, מטופלת, והכי הכי הכי חשוב - כבר לא נזרקת לצדדים.

גל כהן שני 052-8932092 www.gal-adhd.co.il

bottom of page